navbar

            

Felhasználói felület

A játék fajtájától függetlenül nagyon fontos, hogy a játékosok ismerjék a játékon belüli felhasználói felületet (User Interface-UI). Az UI rengetek információt közöl, és változatos menükkel, ablakokkal állnak rendelkezésre, például a tárhelyed, a képességeid vagy a profil oldalad.

Elég keserves munka a képernyőt ellepő információkat megpróbálni elfogadni és megérteni. De ne aggódj, néhány magyarázattal és pár játékban töltött óra után csodálkozni fogsz, hogyan lehet enélkül élni egyáltalán.

Először is vessünk egy pillantás az alap felhasználói felületre, amely majdnem korlátlan mennyiségű tudásról gondoskodik.

JÁTÉKOS ÁLLAPOTA
Mondhatni ez az alapfelület legfontosabb része. Megmutatja, hogy a karaktered él vagy halott. Egy kicsit jobb példa, ez mutatja meg, hogy milyen közel állsz a halálhoz, ahogy azt is, hogy mennyi manád van még és más hasznos csemegét. Alaphelyzetben ez az információ a képernyő tetején helyezkedik el.

HP & MP
A képernyő bal felső sarkánál kezdve, a piros sáv azt mutatja, mennyi HP-d(élet pontod) van, minél több, annál jobb. Amikor eléri a 0-t, akkor meghalsz. A MP(mana pont) hasonlóan működik, annyi különbséggel, hogy 0 MP-tal életben maradsz, viszont nem tudsz az alapképességeiden kivül mást képességet használni.

STAMINA
A piros szív az élet és mana csík alatt a staminádat jelöli. Alapvetően 120 % a maximuma, de bizonyos buffokkal ez tovább növelhető a tényleges maximumra, 135%-ra. A HP-d összefügg a stamináddal, ha fogy az életed, romlik a staminád. A HP-tal és a MP-tal ellentétben a stamina nem töltődik vissza magától a másodpercek múlásával. A képességeid használata is lemerítheti a staminád. Több információ itt:

BUFF & DEBUFF
Nem tudok megfelelő magyar szót erre a kettő kifejezésre, de aki játszott már hasonló játékkal, az pontosan tudja, mit is takar. A buff valami kellemes hatás, amitől az adottságaid jobbak lesznek, a debuff pedig ennek ellenkezője, tehát rontja az alapvető tulajdonságaid. Amikor ilyen hatás ér, akkor a képernyő jobb felső részében megjelenik a pásztázó mellett kicsi ikonokkal, melyek információt biztosítanak a hatás mivoltjáról, ha ráviszed az egeret. Az információ  általában tartalmazza a hatások időtartamát is.

XP SÁV
A játékos állapotának egyik egyszerű darabja, amelyen a tapasztalati pontok(XP) alakulását követheted nyomon, a képernyő legalján helyezkedik el. Amikor narancssárga, akkor normál XP-t kapsz. Ha kék a sáv, az azt jelenti, hogy kipihenten kétszeres XP-t kapsz. Ezt a kipihent értéket növelheted, ha egy nagyobb városban tartózkodik a karaktered, mielőtt kilépsz a játékból.

NAVIGÁCIÓ & KÜLDETÉSEK

A karakter állapotának ismerete szép és jó, de ha a semmi közepén ragadsz és nincs ötleted, hogy mit tegyél, akkor hiába tiéd a legegészségesebb karakter a világon, akkor sem lesz élvezetesebb a játék. Szerencsére a Tera HUD-jának számos eszköze van, amely segíteni fog neked, hogy megfejtsd hol vagy, hova kell menned és hogyan jutsz el oda.

TERÜLETPÁSZTÁZÓ
Attól függően, hogy mi történik Tera világában, sok minden tartozhat a Pásztázóhoz.
A Pásztázó felett láthatod a terület nevét, ahol éppen vagy.
Vannak kör alakú ikonok, amelyek alkalomadtán jelennek meg a Pásztázó körül. Az ikonok a következőket jelentheti(ha ráviszed az egered, akkor megnézheted, mi történt éppen):
  • Mikor vagy pihenő területen (Rest area)
  • Mikor kaptál levelet (Unread message)
  • Sikeres tárgyeladás a piacon (Item sold on the Brokerage)
  • Politikai rendszerhez kapcsoló infók (Alliance vault open)
  • Dungeon kereső
Különböző célokat, érdeklődési köröket és az ellenséget is tudja jelezni a Pásztázó. Testre szabhatod, miket jelezzen, csak kattints a fogaskerékre!

KÜLDETÉS LISTÁZÓ
A Küldetés listázó több mint 7 aktív küldetést tud megjeleníteni. A listázó biztosítja számodra a küldetés nevét,mint ahogy az egy-két mondatos leírását annak, amit csinálnod kell. A küldetések adott állása is rögzítésre kerül. Ha rákattintasz ez egyik küldetés nevére, egy felugró ablakban megjelenik a teljes küldetéslista leírásokkal. Itt kiválaszthatod, hogy melyeket mutassa a listázó és a kék szövegre kattintva megjelenítheted a térképen azt, amit éppen keresel.

KÜLDETÉSEK MEGJELENÉSE A 3D-S VILÁGABAN

Azok a tárgyak és lények, amikre szükséged van egy küldetéshez, meg vannak jelölve a nevük mellett, függetlenül attól, hogy az adott küldetés a  listázóban megjelenik vagy sem. 3 jellel találkozhatsz majd, mindegyiknél a piros színű a történet előremeneteléhez kell, a sárga színű az adott területhez tartozó küldetéseket, a zöld a reputációs küldetéseket és a kék a guild küldetéseit jelöli.

  • Kérdőjel: Ezek azt jelzik, kivel kell beszélned a történet folytatásához.
  • Felkiáltójel: Szövetséges NPC-k feje fölött új, felvehető küldetéseket jelölnek. Ellenséges NPC-k esetén azt mutatja, kit kell megsemmisítened. Az újrahasznosítás jelével körülvett felkiáltójel a naponta ismételhető küldetéseket mutatja.
  • Csillag: Az elkészült küldetéseket jelöli. Akinek a feje fölött van, ott tudod leadni.


KIS-TÉRKÉP

Áldás a navigáció istenétől, amely egész kalandozásod során segíteni fog. A Kis-térkép ("N" betű) egyszerűen használható rálátást biztosít arra a területre, ahol éppen vagy. Lehetővé teszi, hogy szélsebesen elérd az úti célod. Nem mindig, de észrevehetsz rajta küldetéseket, mutatja a veled egy partiban lévő emberek mozgását.




KOMMUNIKÁCIÓ & KÜZDELEM

Most már tudod, hogy ki vagy, hol vagy és mi a célod; itt az ideje csapatot csinálni és elkezdeni lényeket és BAM-okat (Big Ass Monster) irtani. Egy-két tippet felmarkolhatsz, ha tovább olvasol.

CÉLKERESZT
Ez az ikon a képernyő közepén látható. Közelharci karakterek számára nem olyan fontos, mint a távolsági karaktereknek, hiszen a távolságot is mutatja közted és az ellenség között.








CSEVEGŐ RENDSZER
A Tera csevegő rendszere tökéletes módszert biztosít a körülötted lévőkkel való kommunikációhoz. Eredeti beállításban annyi fülecske van, ahányféle csevegés típus elérhető, de mint minden más eleme az UI-nek, ez is testre szabható(törölhetsz/hozzáadhatsz füleket, beállíthatod a színeket). Üzenetet egyszerűen az "Enter" billentyű leütésével írhatsz. 
Vannak a rendszerbe beépített parancsok, ezeket a /command paranccsal érheted el.

Ha funkciónak megfelelően szeretnéd használni a csevegést, ne felejtsd el, hogy több csatorna is van, mindegyik más céllal. Itt vannak a legfontosabbak:
  • Területi: Alapértelmezésben lila színű, amit ide írsz, azt csak azok látják, akik ugyanazon a területen vannak, mint te. /a paranccsal írhatsz ide.
  • Általános: Alapértelmezésben sárga színű, ez az elsődleges globális csatorna; minden 14. szintet meglépő játékos használhatja.
  • Csapatot keresek: Alapértelmezésben világoskék színű, ez is globális, mindenki látja, és csapat keresésében hivatott segíteni a játékosokat.
  • Parti: Alapértelmezésben sötétkék színű, amit ide írsz, csak az látja, aki ugyanabban a partiban van, mint te. /p paranccsal írhatsz ide.
  • Guild: Alapértelmezésben zöld színű, csak azok látják, akik ugyanabban a guildben vannak, mint te.
  • Személyes üzenet: Alapértelmezésben rózsaszín, Csak te és a címzetted látod, úgy írhatsz neki, hogy /w (játékos neve), zárójel nélkül
  • Adok/veszek: Alapértelmezésben világos piros színű, az eladásra szánt vagy keresett holmikat hirdetheted itt.


GYORS CSEVEGŐ
A harc hevében a játék nem mindig hagy elég időt, hogy biztonságos helyre vonulva visszaírhass a csapattársaid. A kommunikációs problémák elkerülésére hozták létre, a Gyors csevegő ("E" gomb) lehetőséget ad előre beállított üzenetek kattintással való küldésére. Ezek az üzenetek ugyanúgy néznek ki, mint a gépelt üzenetek, megjelennek a csevegési ablakban és a fejed felett is.


KÉPESSÉG SÁV
E sáv lényege, hogy gyorsan használhasd a képességeidet, amelyek 0-9, és F1-F12 billentyűkről indíthatóak. A játék egyik legfontosabb mozzanata, hogy helyesen rendezd el. Ne feledd, nem kell minden képességedet billentyűre tenned, a megfelelő csatolások segítenek felszabadítani pár helyet. Ha szeretnél egy képességet a sávra tenni, egyszerűen húzd a sávra a képességkönyvből("K" gomb).
Meg kell említeni, hogy a sáv fele alapértelmezés szerint el van rejtve. 3 gomb látható a sáv jobb felső részénél: az első lehetővé teszi, hogy kinyisd a sávot és 12-re bővítsd a képességhelyek számát. A második egy plusz tárolót ad, amit bárhova elhelyezhetsz, a harmadik pedig lezárja/feloldja a sávok mozgatási lehetőségeit.


UI MÓD & TESTRESZABÁS
Amikor "Esc" vagy "Alt" gombot nyomsz, feltűnik a menürendszer és eltűnik a célkereszt. Ekkor tudod testre szabni az elemeket.
Testre szabhatod az alapértelmezett betűket a Options/Shortcots részénél. Bármilyen betűt használhatsz, nem kell a számokra és az f sorra korlátoznod magad.

Forrás:http://en.tera.gameforge.com/news/page/user-interface

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése